Anàlisi per a la millora de la competitivitat i posicionament de pimes Destacats

Nov 13 2016

Anàlisi Estratègica per a pimes




Quan parlem d'estratègia, aquest concepte pot arribar a resultar molt genèric i en ocasions englobar molts aspectes del negoci. En aquest article pretenem parlar de l'estratègia d'empreses treballant amb eines i conceptes específics que ens ajudaran a analitzar un negoci i a definir l'estratègia del mateix.

ENTORN I COMPETÈNCIA

Fa poc, un client propietari d'una pime, ens va demanar opinió sobre la recerca de noves oportunitats de negoci. Estem parlant d'una empresa petita, ben assentada en el seu sector treballant en un nínxol de mercat molt específic però que es va adonar que l'entorn estava canviant i que el seu negoci estava treballant sempre en la mateixa línia. En poques paraules, aquest empresari s'està adonant que la seva empresa ha d'adaptar-se a nous entorns. Aquest cas que plantegem, és habitual, ja que l'entorn empresarial és molt canviant. En un cas com el que plantegem, sempre recomanem portar a terme una anàlisi de l'entorn, és a dir, l'anàlisi externa de l'empresa. Aquesta anàlisi se centra a analitzar el mercat en què l'empresa actua de manera que es puguin extreure conclusions de si el mercat creix, decreix, que quota del mateix tenim i sobretot quines noves oportunitats apareixen per a nosaltres, és a dir, si podríem vendre els nostres productes a nous segments de mercat i / o nous nínxols. En paral·lel al que s'ha explicat fins aquí, l'anàlisi de l'entorn també ha d'incloure analitzar als nostres competidors, saber què fan, com estan posicionats, què aporten al mercat i quins factors suposen una amenaça per a nosaltres. De la mateixa manera, haurem de tenir en compte la possible entrada de nous competidors així com de possibles productes substitutius.

SEGMENTS DE CLIENTS

Seguint amb l'anàlisi extern, òbviament, haurem d'analitzar el nostre segment de clients, és a dir, a qui ens dirigim, així com a analitzar els possibles nous segments als quals dirigir-nos. Per aquesta raó, és imprescindible conèixer molt bé als nostres clients, de manera que, haurem de saber: què vol el client? Quines necessitats té ?, què li aportem i que problemàtiques els estem solucionant ?, per què ens compraran a nosaltres i no a altres ?. Aquestes són algunes de les qüestions que hem d'abordar en efectuar aquesta anàlisi del mercat, amb l'objectiu d'obtenir la màxima informació que permeti situar el nostre negoci dins el mercat en què ens movem.
ANÀLISI INTERNA

L'anàlisi interna, com el seu nom ens indica es refereix a l'anàlisi dels recursos que l'empresa necessita i a les activitats que s'han de dur a terme. Aquesta anàlisi és fonamental per definir les estratègies que l'empresa durà a terme ja que en funció dels recursos que es tinguin, podrem realitzar unes estratègies o unes altres. Com a conclusions a aquesta anàlisi hem d'obtenir aquells factors seran punts forts (fortaleses) i els punts febles (debilitats) de l'empresa. Lògicament per a qualsevol empresa és fonamental saber quines són les fortaleses que cal potenciar i les debilitats que caldrà minimitzar.

MATRIU DAFO

A partir de l'anàlisi externa (oportunitats i amenaces) i intern, (fortaleses i debilitats), construirem la matriu DAFO , que ens permetrà definir quins seran les estratègies de l'empresa. Per a això, caldrà realitzar encreuaments entre factors. Així l'encreuament entre els factors de les oportunitats i les fortaleses definirem les estratègies Ofensives o de creixement. De l'encreuament entre les debilitats i les oportunitats obtindrem les estratègies de diferenciació, dels encreuaments entre les debilitats i amenaces, les estratègies de supervivència, mentre que l'encreuament entre les fortaleses i les amenaces obtindrem les estratègies defensives.
De la matriu DAFO, per tant, sortiran els diferents tipus d'estratègies a dur a terme així com l'estratègia genèrica de l'empresa, això és la MISSIÓ. A més, ens ajudarà a tenir clars els factors en què ens hem de diferenciar i que ens donaran el posicionament en el mercat. Per tant, es tracta d'una anàlisi estratègica fonamental per a qualsevol empresa.

DISSENY DEL MODEL DE NEGOCI

Una vegada realitzats les anàlisis interns i externs, així com la matriu DAFO , cal preguntar-nos Quin deu ser el nostre model de negoci, per a l'estratègia que hem elaborat? És a dir, en base a les estratègies que hem definit, caldrà definir el model de negoci més adient que ens doni resposta a les següents preguntes: Què? - què oferim, aportem, la nostra proposta de valor. Qui? - Qui és el nostre client i quines són les seves necessitats Com? -Com Generem la proposta de valor? ¿Amb quins recursos ?, activitats? Quant? -Quant Ens genera? Quins són els costos associats? I els ingressos? On? -Per Quins canals, mitjans .......?
Per al disseny del model de negoci, hi ha un mètode molt acceptat, denominat mètode CANVAS , o llenç de model de negoci, aquest mètode destaca per la seva senzillesa i claredat a l'hora de dissenyar o redefinir models de negoci. Així doncs, amb les eines de l'Anàlisi intern-extern, matriu DAFO i mètode CANVAS , ens és possible realitzar l'anàlisi estratègica de l'empresa, definir nous segments de mercat, noves oportunitats, posicionaments etc. que ens permeten anar-nos adaptant a l'entorn i en conseqüència millorar la nostra competitivitat i els beneficis de l'empresa.

Com a empresa de Consultoria elaborem aquestes anàlisis per pimes de manera que els acompanyem en el procés de millora de la seva competitivitat. Per rebre informació dels nostres serveis no dubti en consultar la nostra web: www.consultize.es , posar-se en contacte i li vam informar en més detall de les nostres aportacions de valor.

Llegir 1246 vegades

Dades de contacte

SC Trade Center
Av. Corts Catalanes, 5-7
08173 Sant Cugat del Vallès
Dilluns - Divendres: 9:00 - 19:00
Dissabte - Diumenge: Tancat

Twitter Feed

¿Conoces cuáles son los principales riesgos internos que puede tener ahora mismo tu empresa? Aquí encontrarás los p… https://t.co/qgWEvIx5NT
No puede faltar en este lunes la inspiradora frase de Lisa Stone quien gano el premio a Fortune Most Powerful Women… https://t.co/DoO5bGlfU9
¿Sabes cuál es la ventaja competitiva de tu negocio? La planificación estratégica de tu empresa es la base para enc… https://t.co/u5EH1mYyA8
Follow Consultize on Twitter

Certificacions

certificacions